Utescena i Eide sentrum har fått navn!

Tretind, utescenå på Eide.jpg - Klikk for stort bildeHustadvika kommunes nye utescene i Eide sentrum er ferdig, og offisiell åpning nærmer seg. Dette er ett av flere viktige tiltak som skal gjøre Eide sentrum enda mer attraktivt.

Navnet på utescenen i Eide sentrum ble: Tretind - Senå på Eide.

Tretind- navnet er inspirert av formen og materialet scena er bygd av. Hustadvikas høyeste fjell Snøtind som vi kan se bak scena har også vært til insiprasjon.

Senå på Eide er undertittel og skal være beskrivende, etter ønske blir undertittelen skrevet på dialekt.

Vi ønsker at scena skal bli en møteplass og skape liv i Eide sentrum. Det jobbes nå med:

• flere søknader for å få til musikkanlegg og komplett scenerigging. Dette utstyret kan sentrumsforeningen og flere låne for å skape stemning i sentrum.
  • ordning som skal gi flere sitte/hengeplasser.
  • å få på plass flott beplanting og plen rundt scena.
  • planlegging av åpningsfest i løpet av sommeren.

Det har allerede kommet flere bookinger av scena. Vi oppforderer alle, både private, lag, foreninger, butikker, artister – alle om å bruke den!

Har du noe å formidle, bruke gjerne scena som arena!

Vi er kjempeglad over å se alle ungdommene og barna som allerede har begynt å bruke scena som en hengeplass.

Lån av scena er gratis, kontakt kulturkonsulent Emelie Holden om du ønsker å booke den.
E-post: emelie.langnes.holden@hustadvika.kommune.no

Emelie M. Langnes Holden