Presseskriv fra Hustadvika kommune om ny covid-19 smitte 06.11.20

Det er registrert et nytt smittetilfelle i Hustadvika kommune i dag 06.11.20. Den smitta er nærperson med tidligere kjent smitte.

Vedkommende har milde symptom, og er nå satt i isolasjon. Kommuneoverlegen har vært i kontakt med både arbeidsgiver og den smittede som etter forholdene har det bra. Det har vært gjennomført nødvendig smittesporing. Den smitta jobber i Haugtussa barnehage, og to kohorter i barnehagen samt ansatte er satt i karantene.

Kommunen har informert alle ansatte og foreldre om at de med symptom vil få tilbud om testing i løpet av helgen. Øvrige barn i kohortene som er satt i karantene og ansatte som IKKE har symptom vil etter anbefalinger fra FHI bli testet femte dag etter sist eksponering, dvs tirsdag 10.11.20.

Petter Aaberg Holen
Kommuneoverlege