Mange kjekke prosjekter ved Haukåsen bofellesskap

På Haukåsen har vi en aktiv trivselskomitè som jobber for at beboere og ansatte skal trives.

Gjennom loddsalg får vi litt inntekter, som brukes til trivselskvelder, hobbykvelder og bingo for å nevne noe. Vi har også gjort om ett av personalrommene til et allrom der vi kan møtes for å se film, ha aktiviteter eller være sosial.

Fra allrommet vårt

Fin samlingsplass for beboere og ansatte

I 2021 ble uteområdet vårt oppgradert. Nå planlegger vi en sansehage med nyttevekster, blomster og små rom som skal passe for alle beboerne våre uansett funksjonsnivå. Vi har vært på besøk hos Tamburgarden på Kleive for å få hjelp og inspirasjon.

Fra drivhuset på Tamburgarden

Her blir vi inspirert!

Vårt uteområde på Haukåsen

Egen bedrift

Vi har også en liten bedrift som heter "Kort og Godt", som ble etablert i 2014 av to beboere som ikke hadde et aktivitetstilbud etter videregående skole. Å lage kort var noe de mestret og likte. Det ble skaffet papp fra Fræna Trykk og vi fikk donert gamle tapetbøker til bedriften. Nå skal vi utvide bedriften vår, slik at alle skal få delta, føle eierskap, mestring og tilhørighet ut fra sitt funksjonsnivå. Dette er et fellesprosjekt som skal styrke samholdet for alle som bor og jobber her på Haukåsen. Vi selger kort, julepynt, påskepynt og nye produkter er under stadig utvikling.

Følg oss på Instagram: kort.oggodt

Fine kort lages