Folketallsutvikling i Hustadvika kommune pr 1. juli 2022

Statistisk sentralbyrå (SSB) har kommet med oppdaterte tall for hvordan befolkningen i norske kommuner utvikler seg.

I Hustadvika kommune har folketallet økt med 70 innbyggere så langt i 2022, og per 1. juli bor det 13 357 mennesker i kommunen vår.

Så langt i år er fødselsoverskuddet på 8 personer, med det menes at det er født 61 og 53 er døde i løpet av årets første seks måneder.

Når det gjelder tall for flytting, viser det også positiv utvikling. Hustadvika har i løpet av årets første seks måneder en nettotilflytting på 63 personer.

276 flyttet til kommunen, mens 210 flyttet ut fra kommunen. Blant de som flyttet til kommunen, var 65 innvandrere og 208 flyttet fra andre steder i Norge. Blant de som flyttet fra kommunen, flyttet 18 til utlandet og 192 til andre steder i Norge.