Send sikker digital post til oss

Vi har tatt i bruk eDialog.

Med eDialog kan du trygt sende oss brev og dokument elektronisk selv om de er unntatt offentlighet.

 

 

E-post er en usikker kanal

Mange sender dokument til kommunen via e-post.  E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. 
 

Bruk eDialog

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!

Bruk lenken under for all post til Hustadvika kommune, med unntak av de som er listet opp nedenfor.

 Send brev sikkert med eDialog her.

Send sikker post til våre avdelinger

Send sikker post til våre avdelinger
Avdeling Lenke til sikker postkasse
Barnevernstjenesten Bekymringsmelding til barnevernet i Hustadvika
Andre henvendelser til barnevernet i Hustadvika
Fysioterapi, Ergoterapi, Frisklivssentral Sikker post til fysioterapi, ergoterapi og frisklivssentral
Forvaltningskontoret (tildeler helse- og omsorgstjenester) Sikker post til Forvaltningskontoret
Fræna legekontor Sikker post til Fræna legekontor
PPT (pedagogisk psykologisk tjeneste) Sikker post til PPT i Hustadvika


For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).
 

Slik fyller du ut skjemaet:

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel:  Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar:  Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. 
  • Du får kvittering med referansenummer på e-post.

 

Fordelene med eDialog er flere:

  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem


Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem.

 

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

  • Hustadvika kommune har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad på stilling og så videre.

Benytt denne lenken for å komme til skjemaoversikten.