E-post er en usikker kanal
Mange sender dokument til kommunen via e-post. E-post kan være en usikker kanal, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker.
Bruk eDialog
Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!
Bruk lenken under for all post til Hustadvika kommune, med unntak av de som er listet opp nedenfor.
Send brev sikkert med eDialog her.
Send sikker post til våre avdelinger
For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID med mer).
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
- Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Fordelene med eDialog er flere:
- Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
- Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
- Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem
Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
E-post kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem.
Du skal ikke bruke eDialog hvis:
- Hustadvika kommune har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad på stilling og så videre.
Benytt denne lenken for å komme til skjemaoversikten.