Middagslevering

Middagslevering er et behovsprøvd tilbud til de av kommunes innbyggere som på grunn av sykdom, alder eller andre årsaker ikke er i stand til å ivareta sitt ernæringsbehov.

Målsettingen er at brukere og pasienter som vurderes å ha behov for ernæringstiltak skal få variert og næringsrik kost i form av ett varmt måltid.

Søke om middagslevering:

Her finner du informasjon om hvordan du søker. 

I søknadsskjemaet beskriver du ditt behov og hvilke tjenester du mener du trenger. Vi vurderer dine ressurser og bistandsbehov og beslutter hvilke tjenestetilbud som passer best for deg.

Her finner du mer informasjon om middagslevering (PDF, 98 kB)

Hva koster det? 

Det er egenbetaling for praktisk bistand som ikke gjelder personlig stell og egenomsorg. Ved statens og kommunens behandling av budsjettet hvert år blir satsene justert.

Her finner du de fastsatte prisene for middagslevering.


Hva skjer videre?

Ved mottatt søknad om middagslevering vil saksbehandler ved forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester ta kontakt med deg. Det kan bli innhentet samtykke for innhenting av nødvendige helse- og omsorgsopplysninger fra lege om dette vurderes som nødvending.  

Klage

En kan klage på vedtaket fattet av forvaltningskontoret for helse- og omsorgstjenester. Klagefrist er 3 uker. Opprettholder kommunen avgjørelsen, blir saken sendt videre til Statsforvalteren i Møre og Romsdal.