På sakslista - Kommunestyremøte 19. juni 2025

“Søknad om ny grunnskole etter privatskoleloven - Oasen skole Nordvest AS” er en av sakene kommunestyret skal behandle 19. juni. Her finner du mer informasjon om møtet og sakene som skal behandles.  

Kommunestyremøtene

Kommunestyremøtet tar normalt sted i kommunestyresalen, Hustadvika rådhus. Møtepapirene sier hvor og når møtet skal være. Møtene er åpne for publikum. Inngang på baksiden av rådhuset. Kommunestyremøtet vil direktesendes og videoene blir gjort tilgjengelig også etter møtet. 
 

Møtepapir

I møtepapirene finner du informasjon om sakene som skal behandles, hvilke orienteringer som skal være, når og hvor møtet gjennomføres. Lengre ned finner du et kort sammendrag av de forskjellige sakene. 

  • Møteinnkalling legges ut senest 10 dager før møtedato. 
  • Møteprotokoll blir publisert etter at den har blitt godkjent. 
     

Møtepapir finner du ved å klikke på denne lenken 

 

Direktesending fra møtet

Hustadvika kommune har direktesending av de fleste kommunestyremøter via KaukusTV.  Det er mulig å se opptak av møtene i ettertid. Husk å oppfriske nettleseren hvis du opplever problem med sendingen.  

Lenke til TV-sending av møtet 

 Mer informasjon om TV-sending av kommunestyremøter
 

Slik kan du påvirke

Det fins mange ulike måter du kan påvirke lokalpolitikken på mellom kommunestyrevalgene.

Her får du flere tips til hvordan du kan påvirke

 

På sakslista

Kommunestyremøtene har en spørrehalvtime, temadel og vedtaksdel.


Spørrehalvtime

Kommunestyremøtene i Hustadvika kommune har i starten av møtet en spørsmålsdel hvor både politikere og innbyggere kan stille spørsmål til kommunestyret. Det er frist å sende inn spørsmålene minst 5 virkedager før møtet. 

 

Temadel
Under temadelen er det presentasjoner og orienteringer om forskjellige tema. 

 

Vedtaksdel - politiske saker
Under vedtaksdelen så behandles saker og det fattes vedtak. 

 

Saksliste

Mer informasjon om sakene finner en i møtepapirene.  Lenke til disse finner du lenger opp.

  • PS 58/2025 Møteinnledning

    Referatsaker: 
  • RS 10/2025 Vedtak - lovlegkontroll etter kommunelova - handlings- og økonomiplan 2025-2028
  • RS 11/2025 Vedtak i klagesak - detaljregulering for Indre Harøy
  • RS 12/2025 Representantskapsmøte Romsdal IPR 25.04.2025 - Innkalling og protokoll



Politiske saker

  • PS 59/2025 Innbyggerforslag - Underskriftskampanje - Bevaring av ungdomstilbudet i ytre Hustadvika
     
  • PS 60/2025 Romsdal opplæringskontor - endring av organisasjonsform til forening
     
  • PS 61/2025 Fylkestingets vedtak i sak T-68/24 om klinikkstruktur
     
  • PS 62/2025 Søknad om ny grunnskole etter privatskoleloven -  Oasen skole Nordvest AS
     
  • PS 63/2025 Delegeringsreglement - plan- og bygningsloven
     
  • PS 64/2025 Godkjenning av regulering av husleie i kommunale utleieboliger til gjengs leie
     
  • PS 65/2025 Søknad om økt ramme Hustadvika kirkelige fellesråd
     
  • PS 66/2025 Investeringsrapport og revidert investeringsbudsjett  per 1. tertial 2025
     
  • PS 67/2025 Driftsregnskap og revidert driftsbudsjett 1. tertial 2025
     
  • PS 68/2025 Søknad om fritak for eiendomsskatt etter § 7 i Eiendomsskattelova
     
  • PS 69/2025 Politisk møteplan 2. halvår 2025

 

Bilde av kommunelogo og ordførerklubba - Klikk for stort bilde Gunn K. M. Skotheim