Om oss

Hustadvika kulturskole har rundt 400 elevplasser fordelt på fagene musikk, dans, teater og visuelle kunstfag.

1-1 undervisning foregår så langt det lar seg gjøre på kommunens grunnskoler, særlig for våre yngste elever, mens gruppetilbudene er sentralisert i Elnesvågen og på Eide. Formidling er en sentral del i alle våre tilbud, og det legges til rette i aktivitetsplan for at alle skal ha mulighet til minimum 2 opptredener i løpet av skoleåret.

Dansetilbudet 

Dansetilbudet gis på Eide og i Elnesvågen, for elever i alderen 4-100 år. Vi har 127 danseelever fordelt på 10 danseklasser.  Les mer om dansetilbudet her 

Kunsttilbude

Kunsttilbudet gis i Elnesvågen, på kunstfagrommet i det nye kulturskolebygget. Skoleåret 2024/25 er det 29 elever fordelt på 3 klasser. Les mer om kunsttilbudet her

Musikktilbudet 

Musikktilbudet gis primært i form av 1-1 undervisning, men vi har også flere band man kan bli med i etter hvert. Vi har også samspillsprosjekter i løpet av skoleåret for alle elever som en del av undervisningen. Les mer om musikktilbudet her.

Teatertilbudet 

Teatertilbudet er nytt av skoleåret 2024/25. Det er per nå en gruppe med 10 elever 5.-7.trinn som øver i salen på det nye kulturskolebygget i Elnesvågen. Les mer om teatertilbudet her  

Samarbeid med andre aktører

Kulturskolen samarbeider med andre enheter i kommunen, og vi selger dirigenttjenester til kommunens korps og kor.

Kulturskolen står også for aspirantopplæringen til Hustadvika skolekorps og Bud skolemusikkorps.

Vår visjon

Hustadvika kulturskoles visjon er: «Kulturskole for alle».

Kulturskolen er en lovfestet kommunal oppgave, forankret i opplæringsloven. For Hustadvika kulturskole er nasjonal rammeplan, lokal læreplan og læreplan for fagene styringsverktøy for innhold og organisering.

Hustadvika kulturskole skal være et lokalt ressurs- og kompetansesenter for kulturfag i kommunen, gjennom opplæring, opplevelse og formidling innen musikk, visuelle kunstfag og dans.

Skolen ønsker å skape engasjement, trivsel og glede. Elever skal føle mestring, og lærerne skal gjennom godt samarbeid hjelpe elevene å nå sine mål.