Refleksjonsverktøy for inkluderende praksis
Hustadvika og Gjemnes PPT tilbyr skoler og barnehager Statpeds refleksjonsverktøy for inkluderende praksis.
Refleksjonsverktøyet Inkluderende praksis er et rådgiververktøy som PPT og skole kan bruke i sitt systemrettede arbeid med å fremme inkluderende læringsmiljø i barnehager og skoler. Verktøyet kartlegger skolers/barnehagers inkluderende praksis ved at personalet fyller ut et digitalt påstandsskjema.
Mer informasjon om refleksjonsverktøyet:
Statped - refleksjonsverkøy for inkluderende praksis
Formål:
- bidra til at barn og unge får tilfredsstillende opplæring i et inkluderende læringsmiljø, og opplever seg som deltagere i fellesskapet.
- styrke samarbeidet mellom PP-tjeneste og barnehage/skole
- gi kunnskap om barnehagens/skolens ståsted i arbeidet med inkluderende læringsmiljø og bidra til å støtte barnehagen/skolens endringsarbeid mot en mer inkluderende praksis.
- implementere føringer om inkluderende læringsmiljø i læreplanverk og lovverk.
Ta kontakt med din PP-rådgiver om dere ønsker å ta i bruk Refleksjonsverktøyet!
Les om erfaringene i bruken av verktøyet her:
Inkluderingsverktøy tas i bruk i flere kommuner
Sist endret 17.10.2024 10.54