Aktivitetssenter for eldre ved Eide sykehjem

Aktivitetssenteret ved Eide sykehjem er et tilbud til hjemmeboende med spesiell tilrettelegging for personer med demens.

Aktivitetssenteret er et møtested for gamle og nye venner. Det foregår mange forskjellige aktiviteter, avhengig av dag og tid.

Hva skjer på aktivitetssenteret?

Avislesing, høytlesing, bingo, baking, spørsmål og svar, vaffelsteiking, trim, håndarbeid, bretting av kluter og servietter og tegning er noen av aktivitetene brukerne holder på med. Med jevne mellomrom arrangeres det sangstund og underholdning av ulikt slag. Den gode samtalen er også viktig. Det er en gjennomgående positiv tone på dagsenteret.

Kaffe og noe å bite i blir servert både klokka 11 og klokka 14.30. I tillegg blir det servert middag ca 12.45 før det blir en liten hvilestund. Noen sover, mens andre bare slapper av. For de fleste vil dette være et nødvendig avbrekk, da det kan være krevende å være sosial i mange timer når man kanskje er vant til å være mye i sitt eget selskap.

For de som ikke går selv, kommer drosje og henter en liten stund før kl 10, og kjører hjem igjen på ettermiddagen. Sjåførene er behjelpelige med å komme inn og ut av bil, og er vant til å hjelpe eldre som har nedsatt gangfunksjon.

Åpningstider

Aktivitetssenteret har åpent mellom klokken 10.00 - 15.15 mandag til fredag.

Hvordan få tilbudet?

Du må søke om en plass ved aktivitetssenteret, da det er et vedtaksbetinget tilbud. Ta kontakt med forvaltningskontoret i kommunen for mer informasjon.

Mer informasjon om dagsenter i kommunen finner du her.

Dagsenter Eide
Katrin Drøfn Markusdottir Markusdottir