På sakslista - Kommunestyremøte 12. september 2024

“Hovedplan for Vann og Avløp 2025 - 2029 for Hustadvika kommune” var en av sakene kommunestyret behandlet 12. september. Her finner du mer informasjon om møtet og sakene som ble behandlet.

Kommunestyremøtene

Kommunestyremøtet tar normalt sted i kommunestyresalen, Hustadvika rådhus. Møtepapirene sier hvor og når møtet skal være. Møtene er åpne for publikum. Inngang på baksiden av rådhuset. Kommunestyremøtene pleier å være direktesendt og videoene blir gjort tilgjengelig også etter møtet.

Møtepapir

I møtepapirene finner du informasjon om sakene som skal behandles, hvilke orienteringer som skal være, når og hvor møtet gjennomføres.

• Møteinnkalling legges ut senest 10 dager før møtedato.
  • Møteprotokoll blir publisert etter at den har blitt godkjent.

Møtepapir finner du ved å klikke på denne lenken

Direktesending fra møtet

Slik kan du påvirke

Det fins mange ulike måter du kan påvirke lokalpolitikken på mellom kommunestyrevalgene.

Her får du flere tips til hvordan du kan påvirke.

På sakslista

Kommunestyremøtene har en spørrehalvtime, temadel og vedtaksdel.

Spørrehalvtime

Kommunestyremøtene i Hustadvika kommune har i starten av møtet en spørsmålsdel hvor både politikere og innbyggere kan stille spørsmål til kommunestyret. Reglene for spørrehalvtimen finner du i lenken under. Frist for å sende inn spørsmål er minst 5 virkedager før møtet.
Frist for dette møtet: innen torsdag 5. september.

Temadel
• Ordfører orienterer
• Molde og Romsdal havn IKS
• Orientering om prosess skolestruktur
• Folkevalgtopplæring, etiske retningslinjer

Vedtaksdel - politiske saker

Politiske saker

Her finner du et kort sammendrag som beskriver litt om hva de politiske sakene handler om.

Referatsaker:

• RS Kontrollutvalget i Hustadvika kommune - protokoll fra møte 14.06.24

Politiske saker:

• PS 68/2024 Samarbeid med Aukra - felles arbeidsmøte mellom formannskapene
    En likelydende interpellasjon har vært behandlet i kommunestyrene i Aukra og Hustadvika i mai 2024, som går ut på å se nærmere på samarbeid innenfor ulike tjenesteområder i det geografiske området Jendem og Julsundet. Denne saken
    følger opp vedtaket i interpellasjonen, slik at arbeidet kan starte opp.

• PS 69/2024: Hovedplan for Vann og Avløp 2025 - 2029 for Hustadvika kommune
    Hustadvika kommune ble etablert 01.01.2020 gjennom sammenslåing av kommunene Eide og Fræna. Med denne bakgrunn og endringer i administrative og tekniske rammebetingelser, ble det besluttet å utarbeide en hovedplan for vann og avløp for Hustadvika kommune.

Hovedplanen er utarbeidet som overordnet teknisk temaplan for framtidig vannforsyning og avløpshåndtering i Hustadvika kommune. Hovedmålsettingen med planen er å gi oversikt over eksisterende tilstand og utfordringer samt avklare fremtidige behov for tiltak med tilhørende investeringsbehov. Planen beskriver også rammebetingelsene for vann og avløpssektoren og det er satt opp hvilke målsettinger kommunen skal ha i planperioden, men den beskriver også mer det langsiktige.

Handlingsdelen av planen bør revideres hvert år.

• PS 70/2024 Innbyggerforslag - underskriftskampanje - Eide legesenter
    Saken handler om et innbyggerforslag.

• PS 71/2024 Nyvalg til politiske verv i Hustadvika kommune for perioden 2023 - 2027 i forbindelse med fritak/uttreden
    Saken handler om nyvalg til folkevalgt verv i forbindelse med uttreden.