Omkjøring på fylkesveg 64 i forbindelse med bygging av rundkjøring i Malmefjorden.

Fra onsdag 28. august blir det omkjøring på fylkesveg 64 i Malmefjorden der ny rundkjøring skal bygges.

Det skal bygges en trearma rundkjøring som erstatter dagens kryss. Denne omfatter den gjennomgående fylkesvegen, og avkjøringen til Holamyra næringsområde.

– Vi er i gang med arbeidet, og fra midten av neste uke må vegen legges om, sier prosjektleder i Møre og Romsdal fylkeskommune, Solgunn Langlo.

Det blir omkjøring for Tømmervegen via Holamyra. Fylkesvegen legges på en midlertidig veg siden av dagens veg, og det blir etablert gangveg for myke trafikanter.

Formålet med rundkjøringa er å gi bedre trafikkflyt i et område med stor vekst, heter det i pressemeldingen.

Kart som viser omkjøring i Malmefjorden - Klikk for stort bilde Møre og Romsdal fylkeskommune
Kart som vise romkjøring i retning Molde - Klikk for stort bildeOmkjøring i retning Molde Møre og Romsdal fylkeskommune