Høring av kommuneplanens arealdel (2025-2037)

5. juli 2024 vedtok hovedutvalget for Teknisk, miljø og næring (PS 27/2024) å legge forslaget til kommuneplanens arealdel for Hustadvika kommune (2025-2037) ut til høring og offentlig ettersyn.

Send inn dine merknader til arealbruken i kommuneplanens arealdel!

Frist for å komme med innspill er mandag den 30. september.

Hvordan sende inn mine merknader?

Hustadvika kommune bruker «MittInnspill» i høringsperioden. Dette er en egen nettside der du kan komme med merknader til høringsforslaget av kommuneplanens arealdel.

Her kommer du inn til MittInnspill

Vi oppfordrer alle som vil komme med merknad til planforslaget om å bruke områdenavn der det foreligger (for eksempel FOR27 eller B164), eller gnr/bnr.

Bruk kartet og pinn merknaden i selve kartløsningen. Denne løsningen vil komme på plass i løpet av uke 32.

Innspill kan alternativt sendes slik:

Etter høringsfristen vil alle høringsuttalelser bli gjennomgått. Planforslaget vil kunne bli endret før det det legges fram til politisk behandling. Det er kommunestyret som skal vedta den endelige planen. Det vil gå frem av saksdokumentene hvordan høringsuttalelsene er vurdert.

Hva er en kommuneplan?

• En kommuneplan er det overordnede styringsdokumentet i en kommune og består av en samfunnsdel og en arealdel
  • Samfunnsdelen legger føringer for utviklingen av både samfunnet og tjenestene.
  • Arealdelen er kommunens overordnede strategiske styringsverktøy.
  • Kommunen skal ha en samlet kommuneplan for hele kommunen som viser sammenhengen mellom framtidig samfunnsutvikling og arealbruk.
  • Arealdelen bygger på samfunnsdelens mål og arealstrategier, og er et virkemiddel for å sikre at arealbruken i kommunen bidrar til å nå målene i samfunnsdelen.
  • Arealdelen består av arealplankart, bestemmelser og retningslinjer, samt en planbeskrivelse.

Her er alle dokumentene som er lagt ut på høring:

Hoveddokument