Hils på Lucas - den førstefødte Hustadvikaren

8. januar 2020 kom de to første hustadvikarane til verden. Ordfører Tove Henøen og informasjonsrådgiver Merete Rødal var så heldige å få komme på besøk og hilse på Lucas.

Lucas var 3560 gram da han var født, og er en rolig nysgjerrig kar med godt sovehjerte forteller mamma Amanda Nordvoll. Storebror Leo på 4 år var bare 1300 gram da han kom til verden så det har vært to ulike opplevelser for dem å bli foreldre. Når Leo ble født måtte de være en måned på sykehus før de fikk komme hjem. Denne gangen var det godt å få komme hjem etter noen dager og bli kjent med Lucas og hvordan det er å være en familie på fire.

Storebror Leo er i Utsyn barnehage når vi er på besøk mens pappa Stian Haukås er på jobb. Mamma Amanda forteller at Leo er stolt storebror og er snill og god mot lillebroren sin.

Familien kom flyttende til Elnesvågen for ca ett år siden, etter å ha bodd en periode på Kløfta. Amanda er fra Sandnessjøen og Stian er fra Skarset i Hustadvika kommune. Vi trives veldig godt her sier Amanda, og det er så kjekt å bo nærmere familien.

12. april blir det barnedåp, da kommer mange fra Amandas familie i Sandnessjøen på besøk og får hilse på Lucas. Blant annet Amandas trillingbrødre :-) Det har jo vært i tankene mine at siden det er trillinger i familien kan det skje igjen, men denne gangen ble det bare en og det sies vel at de dukker opp i annenhvert slektsledd forteller Amanda.

Lucas fikk overrakt et nydelig babyteppe gitt av Lanullva og blomst fra Hustadvika kommune.

Tusen takk for at vi fikk komme på besøk og hilse på dere :-)