Fjerde koronavaksine til alle over 65 år

Kommuneoverlegen opplever at befolkningen har tatt en velfortjent pause fra koronabekymring denne sommeren og vil komme med en oppfordring spesielt til alle over 65 år.

Når Folkehelseinstituttet (FHI) anbefaler nå ny oppfriskningsdose for aldersgruppen over 65 år, er det for å møte en potensiell økning av koronasmitte utover høsten og vinteren på en best mulig måte. Kommuneoverlegen i Hustadvika anbefaler alle over 65 år å ta denne oppfriskningsdosen. Også denne vaksinen er gratis.

Vi har fremdeles koronasmitte i befolkningen, og vårt viktigste verktøy for å redusere risiko for alvorlig sykdom, stort fravær og overbelastning i helsetjenestene er vaksine. For alle som skal ta oppfriskingsdosen gjelder det at det må ha gått minst fire måneder siden forrige koronavaksinedose. Også de som nylig har gjennomgått koronasykdom, anbefales å ta vaksinen, men de må vente minst tre uker etter at de ble friske.

Oppfriskingsdose koronavaksine for aldersgruppen 65+. Det blir drop-in vaksinering følgende dager:

Torsdag 22. september fra kl. 08.30 -12.00 på Familiens Hus på Eide

Fredag 23. september fra kl. 08.30 – 15.00 på helsehuset Eidem

Torsdag 6. oktober fra kl. 08.30 -12.00 på Familiens Hus på Eide

Fredag 7. oktober fra kl. 08.30 – 15.00 på helsehuset Eidem

Familiens hus på Eide har adresse: Rådhusvegen 7, 6490 Eide

Helsehuset på Eide har adresse: Setbakken 1, 6440 Elnesvågen

I tillegg tilbyr Boots apotek i Elnesvågen drop-inn i sin åpningstid. Det er nå stor pågang her nå slik at det kan være lurt å ta vaksinen på oppgitt tidspunkt i kommunen.

Les mer om mulighetene for vaksinering her:

Tilbud om vaksine i Hustadvika kommune