Disse fikk vaksine i Hustadvika i dag

I dag ble de første vaksinene mot korona satt i Hustadvika kommune. 60 pasienter ved institusjonene våre fikk vaksinen i løpet av dagen.

Alle pasientene ved Fræna sjukeheim, Bøtunet omsorgssenter og Eide sykehjem fikk vaksine. Det ble også nok vaksiner til at noen av pasientene ved Farstad omsorgssenter fikk vaksine. Ut fra det vi vet i dag kommer det 30 vaksiner neste uke, og da vil arbeidet med vaksinering ute på institusjonene fortsette. Kommuneoverlege Petter Aaberg Holen sier at alt har gått fint og etter planen.

Fræna sjukeheim og omsorgssenter:

Tormod Malmedal får vaksinen

Tormod Malmedal var den første beboeren ved Fræna sjukeheim og omsorgssenter som fikk vaksinen. Det skjedde kl.08.00 i dag. Han var glad og fornøyd med å endelig få vaksinen, og han håper at vaksineringen etter hvert fører til en mer normal hverdag igjen.

Bøtunet omsorgssenter:

Hermann Bernhard Fjærvoll får vaksinen

Sykepleier Heidi Rødal Varhaugvik setter første vaksine på Hermann Bernhard Fjærvoll som bor på Bøtunet omsorgssenter.

Eide sykehjem:

Margit Silseth får vaksinen

Oddbjørn Øyen får vaksine av ass kommuneoverlege Espen Finholt

Sykepleier Ellen Marie Holten setter vaksinen på første pasient ved Eide sykehjem, Margit Silseth. Margit sier det var stas å være første pasient som fikk koronavaksinen her. Assisterende kommuneoverlege Espen Finholt besøkte sykehjemmet når vaksineringen pågikk, og fikk satt den siste vaksinen på Oddbjørn Øyen.

Farstad omsorgssenter:

Borghild Vatne på 101 år får vaksinen

Borghild Vatne på 101 år får Coronavaksine. Hun syntes det var stas å være først ute på Farstad