BYGGLARM 2023 tildelt Hustadvika kommune!

31.mai til 2.juni samlet bygge- og eiendomsbransjen seg til BYGGLARM – Et årlig møtepunkt for bransjen med mål om å dele kunnskap og øke samarbeid på tvers. Med internasjonalt anerkjent kursholder flydd inn fra California, og flere ledende nasjonale bransjepionerer på talerlista, bidro årets program til at Molde blir et sentrum for utvikling av morgendagens bygge- og eiendomsbransje.

Hustadvika kommune fikk prisen for Årets Bygglarm 2023!

Juryen bestod  av Andreas Andenæs (Christie), Petter Vågseter (Planor), Audun Fjellheim (Sweco) og Bjørn Erik Hjellset (Møre og Romsdal fylkeskommune)

Juryens begrunnelse:

Bygg, anlegg og eiendomsbransjen har et stort miljøavtrykk. Bransjen har i lang tid bedt om økte krav, og fokus på bærekraft i prosjektene som kommer ut. Skal miljø og bærekraft vinne frem i byggene må det være større fokus på det, det må premieres og det må være et genuint ønske om det fra byggherre.

Årets vinner har som en av regionens største byggherrer tatt en betydelig posisjon for å fremme miljø og bærekraft i sine prosjekter. Med høy kompetanse i egen organisasjon, og ikke minst stødighet – så har De de siste årene gjennomført flere flotte og nyskapende prosjekter til stor glede for regionen.

Ved å fokusere mindre på pris, og ved å kreve høy kompetanse, innovative og bærekraftige løsninger av høy kvalitet så har de utfordret rådgivere, leverandører og entreprenører til å bli bedre. Dette ser vi på som ekstremt viktig. Med enda flere prosjekter av samme kaliber i prosess er vi imponert over gjennomføringskraften og forutsigbarhet denne aktøren viser.

Bilde av Hustadvika kommune som mottar Bygglarm prisen - Klikk for stort bildePrisen tildeles prosjektleder Kim Atle Kvalvåg og leder for Bygg og eiendom Ingunn Mathisen Line Hanche Olsen