5 nye omsorgsboliger overlevert til Hustadvika kommune i dag

5 nye leiligheter ved Mikalmarka.jpg

Fra venstre ordfører Tove Henøen, leder for byggekomiteen Egil Ekhaugen (Ap), Ingvar Storvik fra Xpro, Leif Arild Lervik enhetsleder Mikalmarka og Per Sverre Ersvik kommunedirektør

Nydelig utsikt fra de nye leilighetene på Mikalmarka

I dag overleverte leder for byggekomiteen Egil Ekhaugen fem innflytningsklare omsorgboliger til ordfører Tove Henøen. Boligene er en del av Mikalmarka på Eide og tilrettelagt for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Noen av leilighetene er allerede tatt i bruk, resten blir tatt i bruk innen kort tid.

Alle leilighetene er universelt utformet, og 3 av leilighetene har hev og senk funksjon på over- og underskap og andre små finesser som gjør hverdagen enklere for beboerne. Det er valgt materiale som gir lave vedlikeholdskostnader og uteområdet er tilnærmet vedlikeholdsfritt med grus og treplatter.

Byggekomiteen har bestått av politiske representanter og ansatte i administrasjonen. Egil Ekhaugen har vært leder for byggekomiteen og har hatt med seg Stian Teisklub, Birgit Leirmo, Leif Arild Lervik og Merete Egge. Xpro har hatt ansvar for prosjektering og byggeledelse, arkitekt Kjell Vatne har tegnet leilighetene og Fræna byggservice har hatt ansvar for utførelsen. Lokale firma har dermed vært brukt i hele prosessen og Ekhaugen takket for meget godt samarbeid hele veien. Prosjektet har hatt en ramme på nesten 16 millioner kroner, inkludert oppgradering av kontor og personalrom til ansatte på Mikalmarka. Regnskapet er ikke endelig sluttført, men utbyggingen vil holde  seg innenfor tildelt ramme.

Ordfører Tove Henøen fikk overrakt nøklene og takket så mye for vel utført oppdrag. Her håper jeg beboerne vil trives godt - dette er flotte leiligheter med nydelig utsikt som kommunen har behov for. Og så er det et ekstra pluss at det er lokale firma som har utført jobben sa ordføreren.